یادداشتهایی از یک دیوانه

شاید دلم می خواست عاقل باشم....

یادداشتهایی از یک دیوانه

شاید دلم می خواست عاقل باشم....

و اما سخن کوروش :










اهورا مزدا شادمانی آفرید
اهورا مزدا شادمانی را
برای مردمان آفرید
پس باور بیاورید
هر حکومتی که شادمانی را
از مردمان بگیرد
شکست خواهد خورد
برانداخته خواهد شد

اهورا مزدا
امنیت آفرید
اهورا مزدا
امنیت و آزادی را
برای مردمان آفرید
پس باور بیاورید
هر حکومتی که به اندوه مردمانش بیافزاید
شکست خواهد خورد
برانداخته خواهد شد

اهورا مزدا
عشق و عدالت را آفرید
اهورا مزدا
عشق و عدالت را
برای مردمان آفرید
پس باور بیاورید
هر حکومتی که این حقیقت را
از مردمان بگیرد
پندارش بی اعتماد
گفتارش بی اعتماد
و کردارش بی اعتماد خواهد شد

من کوروش هخامنش چنین گفته ام



+|+|+
*-*-*-*-*-*-*
+|+|+


ریواس مرده
از تشنگی رها خواهد شد
پیک های ایزدی به راهند
سروش از ساحت آسمان خواهد آمد
و هزاره ُ اوشیدر ظهور خواهد کرد

این یقین من است
اژدها به خواب رود
راستی بسیار شود
و تندرستی به تماشا بیاید


تنها دانایان سخن مرا خواهند شنید
همهُ هرزه دری ها را به آب دریاها خواهم ریخت
خطاکاران را به خواب ریحان و عطر هوا خواهم شست
رمه ها را روانه ُ دشتها خواهم کرد
و به آسمان خواهم گفت
مردمان مرا از برکت خویش بی نصیب نکن

آب ها بی زیان
آتش ها پاک و گیتی ها در گشایش باد

پس ای مردمان
اگر چراغی از این خانه بشکنید
چشم به راه ظلمت باشید
پس ای امیران
به مردم اگر ستم روا بدارید
پلشتی پدیدار شود
شما پراکنده شوید
شما بمیرید


این سخن من است
مردم شریک شادمانی من اند
محرومشان نخواهم کرد
همه ُ مردمان همدلان من اند
بی بهره نخواهند ماند

این سخن من است
هیچ حکومتی به جور نمی ماند
ظلمت و تازیانه که ظفر یابند
باران بر سرزمین شما نخواهد بارید
آب ها رو به کاستی نهند
شما پراکنده شوید
و شما بمیرید
پس آن عدالت عهد شده را
به نیرنگ نیالایید
ماه خواهد گرفت
و خورشید رو به خاموشی خواهد نهاد


این سخن من است
به آئین راستی در آیید
دانایی بدست آورید

به یادتان می اورم
زیباترین منش آدمی
محبت اوست
و بهترین خوبی ها
خرسندی مردمان من است
و بهترین ارمغان آدمی
آزادی ست




از کتاب : منم کوروش شهریار روشنایی ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد